تناسب اندام-۸ اشتباه رایج در تناسب اندام خانم‌ها که باید بدانید تا بتوانید درست عمل کنید

۲۱ تیر ۱۳۹۷ تکنو

یک سری باورها وجود دارد که ممکن است از افراد پیرامونتان یا مجلات و یا اینترنت شنیده باشید. قبل از این که تصمیم بگیرید به تناسب اندام برسید، بهتر است در این مورد تحقیق کنید تا بتوانید درست عمل کنید. در زیر ۸ اشتباه در ورزش و تناسب اندام خانم‌­ها را بیان می‌­کنیم:

۱- وزنه زدن باعث حجیم شدن عضلات می‌­شود.

زنان بر این باورند که اگر وزنه بزنند هیکلی حجیم و بزرگ مانند آقایان خواهند داشت. ولی وزنه زدن باعث می­‌شود اندام جذاب و وضعیت بدنی خوبی داشته باشند. زنان نسبت به آقایان دارای یک دهم از تستسترون هستند. بنابراین بسیار دشوار است تا به آن عضله و ماهیچه مردانه برسند. مردان باید سال‌ها با وزنه‌­های سنگین تمرین کنند همراه با تغذیه مناسب تا عضلاتی حجیم و بزرگ داشته باشند. این زمان برای خانم‌­ها چندین برابر می‌­شود.

۲- فقط سالاد بخورید.

تناسب اندام

تناسب اندام

زنان فکر می‌­کنند که باید کمتر و سبک‌تر غذا بخورند. زنان به دلیل عواملی چون تستسترون و متابولیسم و حجم کل بدن به کالری زیادی نیاز ندارند ولی باید همه نوع پروتئین مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی، تخم مرغ و انواع لبنیات و سبزیجات و برخی کربوهیدرات­‌ها را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

۳- کربوهیدرات نخورید.

بسیاری از افراد فکر می‌­کنند که کربوهیدرات­‌ها از لحاظ فنی برای بقا ضروری نیستند.
شما به کربوهیدرات برای پر کردن انبار انرژري، ترمیم بافت‌­ها و بهبود کلی مغز و عملکرد ارگان بدن نیاز دارید. از سیب زمینی، جو، برنج و دیگر منابع استفاده کنید.

۴- بر روی تمرینات هوازی تمرکز کنید.

این ورزش به متابولیسم شما کمک می‌­کند و باعث می‌­شود کالری بسوزانید و سیستم گردش خون و عروقی شما را بهبود می‌­بخشد، اما نباید تنها ورزش شما باشد.

۵- از وزنه­‌های بزرگ دوری کنید.

اتفاقاً از وزنه‌­های بزرگ استفاده کنید.
آنها باعث ایجاد عضلات در سراسر بدن می­‌شوند، باعث چربی و قدرت در بدن می‌­شوند.

۶- سویا و توفو بخورید.

تناسب اندام

تناسب اندام

بعضی‌ها می‌گویند که سویا تستوسترون را در مردان سرکوب می‌کند و برای زنان هم خوب است.
اگر می‌­خواهید این غذاها را بخورید، اما مجبور نیستید. سعی کنید غذاهای بهداشتی مصرف کنید.

۷- ورزشکار باید زیبا باشد.

عکس روی مجالات ساختگی هستند که افراد بدون عرق با لبخند زیبا مشغول به ورزشند.
به شدت ورزش کنید و عرق بریزید و لذت ببرید.

۸- اگر خیلی سخت است، رهایش کن.

شما نیاز ندارید که خودتان را با ورزش اذیت کنید، اما نیاز دارید به خودتان سفت و سخت بگیرید، پس بلند شوید و به سالن ورزش بروید و حتی زمانی که حس و حال آن را ندارید.

از حیطه راحتی خود خارج شوید و بر تمایلات خود غلبه کنید تا بهتر شوید.

دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم